Διακοσμητικά Κρύσταλλα - Βιτρώ

Νότα πολυτέλειας και υψηλής αισθητικής.

Τα διακοσμητικά κρύσταλλα και τα βιτρώ αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για να δώσετε στο χώρο σας μια νότα πολυτέλειας και υψηλής αισθητικής.

Στην εταιρεία TSANOS GLASSTECH – Ν. ΤΣΑΝΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ, στα Ιωάννινα, εδώ και 54 χρόνια, εξειδικευόμαστε στην παροχή εκλεπτυσμένων σχεδιαστικών λύσεων για κάθε εσωτερική ή εξωτερική γυάλινη κατασκευή, προσφέροντας, πάντα, μοναδικά αποτελέσματα.

Βιτρώ

Η λέξη βιτρώ προέρχεται από τον πληθυντικό της Γαλλικής λέξης «vitrail». Η Ελληνική αντίστοιχη λέξη της Γαλλικής είναι υαλογραφία. Δηλαδή ζωγραφική στο γυαλί που ζωντανεύει στο φως. Ένα από τα βασικά υλικά που χρειαζόμαστε για τα βιτρώ είναι το γυαλί.

 

Ουσιαστικά, βιτρώ είναι η σύνθεση που αποτελείται από κομμάτια γυαλιού συνδεδεμένα μεταξύ τους με ένα δίχτυο μολυβιού σε μορφή βέργας. Η μολυβένια βέργα που χρησιμοποιείται για συνδετικούς λόγους είναι σε διατομή «Η», η οποία τονίζει το θέμα της παράστασης της εικόνας ή του σχεδίου που θέλουμε να αποτυπώσουμε, δίνοντας σαφήνεια και ρυθμό στη σύνθεση και στα χρώματα.

Διακοσμητικά κρύσταλλα

Το πολύπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό μας μπορεί να ολοκληρώσει οποιοδήποτε έργο διακοσμητικών κρυστάλλων, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα τεχνοτροπιών και τεχνικών, ώστε είστε σίγουροι πως θα βρείτε ακριβώς αυτό που χρειάζεστε, στις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς.

 

Αναλυτικότερα, κατασκευάζουμε διακοσμητικά κρύσταλλα, όπως:

 

  • Φθοριομένα
  • Οπαλίνες
  • Waterglass
  • Καθεδράλ
  • Lacobel

 

Μπείτε στο γυάλινο κόσμο της TSANOS GLASSTECH – Ν. ΤΣΑΝΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ και κάντε το γυαλί, το κυρίαρχο υλικό σε κάθε κατασκευή σας.

Η ιστορία του γυαλιού.

 

Το γυαλί ανακαλύφθηκε τυχαία, κατά τον ιστορικό Πλίνιο, γύρω στο 5.000 π.Χ.. Φοίνικες ναυτικοί είχαν δέσει τα καράβια τους σε μια παραλία κοντά στο Belus της Ασίας, όπου έστησαν τα καζάνια τους πάνω σε κομμάτια σόδας, την οποία τα πλοία τους μετέφεραν σαν βασικό φορτίο. Αλλά καθώς η θερμότητα της φωτιάς αυξάνονταν, η σόδα αναμείχτηκε με την άμμο και δημιουργήθηκε λιωμένο γυαλί.

 

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ

3.000 π.Χ

3.000 π.Χ. τα πρώτα δείγματα βρέθηκαν στη Μεσοποταμία και την Αίγυπτο. Μικροαντικείμενα και κυρίως χάντρες.

1.500 π.Χ.

1.500 π.Χ. στην Αίγυπτο κατασκευάζονται περίπλοκα αντικείμενα, όπως φιαλίδια και δοχεία (όπου εξυπηρετούν τη φύλαξη, αλλά και τη μεταφορά διαφόρων υλικών).

 

Η Αίγυπτος παραμένει για αιώνες το σημαντικότερο κέντρο παραγωγής αντικειμένων από γυαλί και από εκεί μαθαίνουν την τέχνη οι Έλληνες και μετά οι Ρωμαίοι.

 

Με την πάροδο του χρόνου αναπτύσσονται νέες τεχνικές για την κατασκευή του γυαλιού και επεκτείνεται η εφαρμογή του στην εξυπηρέτηση των καινούργιων αναγκών που προκύπτουν. Έτσι, έρχεται να ενταχθεί και στην αρχιτεκτονική ως φράγμα στα παράθυρα. Η διαφάνεια του γυαλιού επιτρέπει να φωτίζεται ο εσωτερικός χώρος κατά την διάρκεια της ημέρας και συγχρόνως να προφυλάσσεται από τις μεταβολές του καιρού. Αυτό φέρνει μεγάλες αλλαγές στην αρχιτεκτονική και μορφολογία των κτηρίων.

1ος – 6ος αιώνας μ.Χ.

Σε μορφή επίπεδης πλάκας ως υαλοστάσια, συναντάμε το γυαλί ποιο συχνά από τον 1ο μ.Χ. αιώνα, όπου φράσσουν με αυτά τα ανοίγματα των παραθύρων και αντικαθιστούν τα claustra, δηλαδή διάτρητα φράγματα από μάρμαρο, ξύλο, μέταλλο ή γύψο (αυτά υπήρχαν σε παλάτια, δημόσια κτήρια και σε εκκλησίες της πρώιμης χριστιανικής περιόδου).

4ος – 5ος αιώνας μ.Χ.

Συναντάμε συχνά μωσαϊκά από γυαλί σε ναούς και σε παλάτια της Αιγύπτου που προορίζονται για επενδύσεις δαπέδων.

ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Στις παλαιοχριστιανικές εκκλησίες που βρίσκονται στη βυζαντινή αυτοκρατορία εκτός από αλάβαστρο ή λεπτό φύλλο μαρμάρου, χρησιμοποιούν ομοιόχρωμα γυαλιά. Συχνά όμως, σε διάφορα σπίτια πλουσίων, ζωγραφίζουν διάφορες παραστάσεις επάνω σε έγχρωμα τζάμια για διακοσμητικούς λόγους. Αυτά συνήθως ήταν παράθυρα επάνω από πόρτες (φεγγίτες).

11ος αιώνας Ισλάμ.

Ο Ισλαμικός κόσμος υιοθετεί τη Χριστιανική παράδοση του Βυζαντίου και εμποδίζει τα διάτρητα γύψινα παράθυρα με περίτεχνα γεωμετρικά μοτίβα και παραστάσεις δέντρων ή λουλουδιών επάνω σε γυαλί. Αυτή η τεχνική εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον Αραβικό κόσμο μέχρι την Ισπανία.

7ος - 13ος αιώνας Ευρώπη.

Στις δυτικές εκκλησίες συναντάμε γυάλινα παράθυρα όπου διάφορα μοτίβα και παραστάσεις ζωγραφίζονται επάνω σε κομμάτια γυλιού, ενώνοντάς τα με μολύβι για να μπορεί να τα συγκρατήσει και να τονίζει το θέμα τους. Αυτά τα παράθυρα παίρνουν θέση των αντίστοιχων ψηφιδωτών ή της ζωγραφικής των τοίχων που είναι δυσδιάκριτα μέσα σε σκοτεινούς τεράστιους χώρους. Τον 11ο αιώνα τα παράθυρα των καθεδρικών ναών γοτθικού ρυθμού έχουν αναπαραστάσεις από την Παλαιά και Καινή διαθήκη. Έτσι, μέσα από το γοτθικό ρυθμό, η τέχνη του βιτρώ εξαπλώνεται και στην κεντρική Ευρώπη.

Βιτρώ στον Ελλαδικό χώρο.

Στο Ελλαδικό χώρο δεν έχουμε βιτρώ γοτθικού ρυθμού. Ό,τι αναφέρεται ως βιτρώ δεν είναι παρά φεγγίτες σε μεγάλα αστικά σπίτια και σε ναούς, όπου λόγω της τουρκοκρατίας σταματάνε να χτίζονται νέες εκκλησίες και επομένως διακόπτεται η εξέλιξη της τέχνης.

 

Στην άλλη μεριά του ατλαντικού, στην Αμερική, στο τέλος του 19ου αιώνα υπάρχει μεγάλη άνθιση στο βιτρώ με τον LOUIS TYFFANI ως κορυφαίο εκπρόσωπο της art nouveau, ο οποίος εισάγει μια νέα τεχνική, αντικαθιστώντας με χαλκοταινία το μολυβένιο πλέγμα.

Σχεδιασμός Βιτρώ

Ο σχεδιασμός διαφέρει ανάλογα από ποιο μέρος του κόσμου προέρχεται. Οι ευρωπαίοι σχεδιαστές ακόμη σκέφτονται με βάση τη λειτουργικότητα, ενώ στη Μέση ανατολή, τα ισλαμικά μοτίβα έχουν παραμείνει ίδια εδώ και αιώνες. Στην Κίνα εκατοντάδες εταιρείες έχουν ανθίσει σε κύριες πόλεις, ενώ ο σχεδιασμός στην Αμερική αφορά περισσότερο το τι αναζητά ο καταναλωτής, παρά στο τι είναι όμορφο και χρηστικό. Ο μοντέρνος σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από μία ελευθέρια έκφρασης, ενώ δέχεται μεγάλες επιρροές από νέες τεχνολογίες.

Φωτογραφίες